وبلاگ / طرح های معماری / فرودگاه بین المللی دریای سرخ، اثری از نورمن فاستر

فرودگاه بین المللی دریای سرخ، اثری از نورمن فاستر

"فرودگاه بین المللی دریای سرخ" (رِد سی) به عنوان بخشی از طرح توسعه گردشگری "پروژه دریای سرخ" توسط نورمن فاستر طراحی شده است. در اوایل سال جاری، ساخت فرودگاه در حدود 15 کیلومتری ساحل دریای سرخ در عربستان آغاز گردید. این طرح تقریبا به صورت انحصاری در خدمت گردشگرانی است که قصد دارند از طرح توسعه گردشگری دریای سرخ در نزدیکی فرودگاه بازدید کنند. این فرودگاه که قرار است در سال آینده تکمیل گردد، به گونه ای طراحی شده است که تا سال 2030 به ظرفیت یک میلیون مسافر در سال برسد. 

 

 

 

 

 

 

طراحی این فرودگاه برگرفته از رنگ ها و بافت های مناظر کویری است و تلاش می کند با ایجاد فضاهای صمیمی که حس مجلل و شخصی سازی شده به همراه دارند، برای هریک از مسافران تجربه ای از یک ترمینال هوایی خصوصی فراهم کند. توالی و مراحل عزیمت معمولا طولانی تر از تجربه ورود است، بنابراین به دلیل زمان انتظار طولانی تر، فضاها بزرگتر و آرام تر طراحی شده اند. استودیو طراح پروژه می خواهد به رتبه پایداری LEED Platinum دست یابد و در این راستا 100% انرژی مورد استفاده در این طرح از منابع انرژی تجدیدپذیر خواهد بود. 

 

 

 

 

تصاویر ارائه شده، مجموعه ای از پنج واگن (پاد) شبیه به تپه شنی را نشان می دهند که به صورت دوار در اطراف یک فضای مرکزی برای سوار شدن و پیاده شدن مسافران قرار گرفته اند. هریک از این واگن ها یک سالن عزیمت خواهند داشت که شامل تعدادی رستوران و اسپا خواهد بود. فضای میان واگن ها (پاد ها) پر از فضای سبز خواهد بود که اولین مرحله از فرآیند ورود مسافران را شکل می دهد. هریک از این پنج واگن می تواند به طور مستقل به عنوان یک "ترمینال کوچک" کار کند؛ در نتیجه در دوره هایی که میزان تقاضا و مسافر کمتر است، می توان بخش هایی از فرودگاه را خاموش کرد تا مصرف انرژی کاهش یابد. 

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.