وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / 10 مورد از مشهورترین فستیوال های بهاری در سراسر جهان

10 مورد از مشهورترین فستیوال های بهاری در سراسر جهان

فستیوال برداشت انگور، آرژانتین

یکی از نکات جالب توجه در تقویم فرهنگی آرژانتین، "جشنواره برداشت انگور" شهر مندوزا می باشد. رویداد اصلی در اوایل ماه مارس برگزار می گردد. این جشنواره با نمایشی دیدنی در آمفی تئاتر Frank Romero Day Greek به اوج خود می رسد. در 7 مارس، نمایش با یک بالماسکه زیبا برای انتخاب رسمی "ملکه برداشت" آغاز می شود و با کنسرت بزرگ و یک تئاتر تماشایی از تانگو، رقص های طراحی شده، موسیقی، گاوچو و آتش بازی ادامه می یابد. 

 



نوروز، ایران

نوروز (به معنای روز جدید) در اولین روز از ماه اول تقویم ایرانی و همزمان با اعتدال بهاری (معمولا حدود 21 مارس) جشن گرفته می شود. این جشن مظهر آیین ها و آداب و رسوم باستانی بوده و بیش از 3000 سال است که توسط جوامع مختلف جشن گرفته می شود. "روز جدید" نمادی از زندگی جدید، شروع تازه و تولد دوباره طبیعت است. در تعطیلات نوروز معمولا مردم به دیدار خانواده، دوستان و همسایگان خود می روند. در ایران، تعطیلات نوروز 13 روز به طول می انجامد. در روز سیزدهم سال جدید، به عنوان بخشی از مراسم سیزده بدر ایرانیان خانه های خود را ترک می کنند و از طبیعت و پیک نیک در فضای باز لذت می برند.  

 



لاس فالاس، اسپانیا

"لاس فالاس" یکی از جشنواره های منحصر به فرد بهاری در سراسر جهان است که در آن اعتدال (یکسان شدن طول شب و روز) و تحویل بهار را با آتش زدن اشیا جشن می گیرند. فالاس یک هفته در ماه مارس به طول می انجامد که میلیون ها نفر برای شرکت در این رژه در خیابان ها حضور می یابند. فالاس به معنای مشعل است، بنابراین هرچیز قدیمی و دورانداخته شده در آتش بازی بزرگ سوزانده می شود. "نینوت" های عظیم (عروسک های بزرگ ساخته شده از مقوا، چوب، خمیر کاغذ و گچ) نیز به آتش کشیده می شوند. نینوت ها فوق العاده واقعی هستند و معمولا صحنه های طنزآمیز و حوادث روز را به تصویر می کشند. 

 



فستیوال هولی، هند

بی شک "هولی" یکی از رنگارنگ ترین جشنواره های جهان است که توسط هندوها در سراسر شمال هند برگزار می گردد. در این مراسم افراد پودر رنگی به سمت یکدیگر پرتاب می کنند که ادای احترام به بسیاری از رنگ های فصل بهار و همچنین وقایعی از اساطیر هندو می باشد. این جشنواره که معمولا یک شبانه روز کامل به طول می انجامد، یک جشن رنگارنگ شکوهمند و شاد از پایان زمستان و فصل شکوفایی بهار است. 

 



سمانا سانتا، گوآتمالا

"سِمانا سانتا" در گواتمالا در اصل "هفته عید پاک" است که در هر بهار باشکوه برگزار می گردد. رژه های مفصل همراه با لباس های زینتی و شناور های چوبی در خیابان های شهر آنتیگوا انجام می شود. وزن هریک از این شناور های چوبی صد پوند است که به مناسبت این جشن در بهار توسط افراد زیادی با دست حمل می شوند. خیابان های سنگفرش با فرشی دستباف از گل پوشیده می شوند که فقط یکبار قابل استفاده هستند زیرا صدها حامل شناور از روی آن ها عبور می کنند.

 



سونگ کران، تایلند

"سونگ کران" جشن سال نو تایلند است که از 13 تا 15 آوریل به مدت سه روز جشن گرفته می شود. این جشن ها شامل رفتن به یک صومعه بودایی، دیدار بزرگان و البته پاشیدن آب می باشد. مردم محلی و گردشگران مجهز به تفنگ های آبی قطور، شلنگ های فشار و سطل همگی به خیابان ها می آیند و آماده اند تا بر روی رهگذران به یک باره آب بپاشند. این نبرد آبی سالانه به عنوان راهی برای زدودن اقبال بد و دعوت از اقبال نیک به سال جاری صورت می گیرد.

 



فستیوال شکوفه گیلاس، ژاپن

گل های فوق العاده و پر زرق و برق جاذبه اصلی این جشنواره ها هستند اما انواع مختلفی از هنرهای نمایشی سنتی ژاپن نیز در مکان های مختلف ژاپن ارائه می شوند. دستفروشان جشنواره غذاها و سوغاتی های مختلفی از جمله صنایع دستی منطقه ای و غذاهای اختصاصی می فروشند. مردم سراسر ژاپن با شرکت در آیینی سنتی به نام "هانامی" بهار را جشن می گیرند. هانامی یک سنت آرام برای پیک نیک و مهمانی در فضای باز به زیر درخت ساکورا می باشد.

 



کارناوال مکزیکی، مکزیک

این کارناوال که یکی از جشن های محبوب در مکزیک است، اغلب با فرهنگ و میراث این کشور همراه است. اگر به سمت شهرهای ساحلی مکزیک بروید، با رژه های درخشان و سرزنده ای رو به رو خواهید شد که با موسیقی و خنده به استقبال شما می آیند. رنگ های انفجاری همراه با نوشیدنی، جشن های لذت بخش، رقص و موارد دیگر از برنامه های این جشنواره هستند. این جشنواره که بیش از یک هفته ادامه دارد از جمله فستیوال هایی است که در سراسر جهان در اولین روز بهار برگزار می گردد.  

 



جشنواره نرگس زرد، آمریکا

جشنواره "دافودیل" (نرگس زرد) یک جشن سالانه درشهر کوچک گلوسِستر ویرجینیا است. این جشنواره در اوایل ماه آوریل به مناسبت میراث و اجتماع شهر گلوسسترو همچنین میراث گل نرگس آن جشن گرفته می شود. قدمت گلوسستر در تولید گل نرگس زرد باعث شده است که به آن لقب "پایتخت نرگس آمریکا" را بدهند. هرساله تقریبا 8000 نفر در این جشنواره شرکت می کنند. برنامه هایی از جمله رژه ماشین های عتیقه، جشن بالماسکه برای نمایش مجموعه ای از کلاه های گل نرگس زرد، نمایش های هنری، نمایشگاه، فعالیت های کودکان و یک پیک نیک بزرگ در درب عقب ماشین ها برگزار می گردند. 

 



فستیوال فانوس های شناور، هاوایی

جشنواره "فانوس های شناور هاوایی" هر سال در "روز یادبود" برگزار می گردد. برای این جشن هزاران نفر از سراسر جهان در این ساحل گردهم می آیند تا به درگذشتگان ادای احترام کنند. منظره ای زیبا برای تماشا و تجربه است که معمولا شامل موسیقی و نورپردازی تشریفاتی به نام "نور هارمونی" می باشد و در نهایت به شناور شدن فانوس ها بر روی اقیانوس آرام ختم می گردد. این رویداد اجتماعی وسیله ای برای همکاری، ادراک، هارمونی و صلح در میان فرهنگ ها می باشد.  

 



منابع:

www.festivalsherpa.com

www.traveltriangle.com

www.ef.com

www.tripstodiscover.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.