وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فرهنگی خلیج سوژو، چین

مرکز فرهنگی خلیج سوژو، چین

آرشیتکت فرانسوی Christian de Portzamparc ساخت یک مرکز فرهنگی جدید در ساحل دریاچه تای در چین را به اتمام رسانده است. "مرکز فرهنگی خلیج سوژو" در موقعیت ممتازی واقع شده که محور پیاده منطقه به دریا می رسد و چشم انداز های گسترده ای از دریاچه تای را برای مجموعه فراهم می کند. این پروژه دو بخش دارد: در یک طرف محور، سالن های اجرا و موسیقی و در طرف دیگر، فضاهای آموزشی و موزه ها قرار گرفته اند. در بدو ورود از محور پیاده ی روی دریاچه، دو بال ظاهر می شوند. 

 

 

 

 

 

 

 

آرشیتکت پروژه تصمیم گرفت این دوبال را با فرم های مجسمه ای به شکل روبانی که این دو ساختار را در برگرفته است، به یکدیگر متصل کند. این امر منجر به ایجاد یک مسیر پیاده رو در دسترس میان دو بال در ارتفاع 40 متری از سطح زمین می شود که چشم انداز گسترده ای را از سراسر شهر ارائه می کند. این فضای مرکزی، امکان دسترسی به امکانات فرهنگی بسیاری را که در سراسر این دو بال در شمال و جنوب محور گسترده شده اند، میسر می کند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی این مرکز فرهنگی به دنبال ایجاد یک منظره جدید است که آب، آسمان و معماری را با نمایشی از بازتاب های رنگین کمانی روبان بهم متصل کند. این روبان فلزی از فولاد و آلومینیوم ساخته شده است و و طول آن 500 متر می باشد. طبق گفته آرشیتکت پروژه، بال ها که به شکل عدد هشت انگلیسی توسط روبان بهم متصل شده اند، یادآور دوگانگی در حرکت به فرم "یینگ و یانگ" هستند.

 

 

 

 

 

 

 

این مرکز فرهنگی با مساحت کل 215000 مترمربع، شامل یک تالار اپرا به ظرفیت 1600 نفر، یک سالن مدولار با ظرفیت 600 نفر، دو موزه، یک مرکز نمایشگاهی، یک مرکز همایش، چندین کافه و رستوران، چندین سینما و همچنین مراکز خرید می باشد که در امتداد بخش شمالی و جنوبی محور شهری گسترده شده اند. 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.