وبلاگ / طرح های معماری / برج "18 رابینسون"، سنگاپور

برج "18 رابینسون"، سنگاپور

برج "18 رابینسون" یک برج اداری و خرده فروشی پایدار در سنگاپور است که توسط دفتر معماری KPF (مستقر در نیویورک) و دفتر Architects6 طراحی شده است. این برج در تقاطع V شکل میان خیابان مارکت و جاده رابینسون واقع شده و طبقات بالایی چشم اندازهایی به سوی تفرجگاه ساحلی دارند. عناصر اساسی ساختمان شامل دو حجم اصلی؛ یکی برج اداری کریستالی معلق و دیگری یک سکوی خرده فروشی، می باشد که توسط یک باغ سرسبز از هم جدا شده اند. کمپوزیسیون زاویه دار برج به منظور افزایش میزان نور طبیعی، کاهش چشم اندازهای مستقیم به برج های مجاور و انعکاس نور جهت ایجاد فرمی الماس گونه شکل گرفته است. 

 

 

 

 

 

 

 

برج "18 رابینسون" یک برج 28 طبقه ای با ترکیبی از فضاهای اداری درجه یک و فضاهای خرده فروشی می باشد که 7 طبقه از آن به فضاهای تجاری شیک و 18 طبقه آن به فضاهای اداری برجسته با سقفی بلند اختصاص یافته است. بخش اداری به زیبایی بالای سکوی معلق خرده فروشی قرار گرفته و توسط یک باغ روباز زیبا که از طبقه ششم تا هشتم گسترده شده، از بخش تجاری جدا می شود. این برج فضاهایی سبز معادل با میزان مساحت اشغال شده در سایت در دسترس عموم مردم قرار می دهد. سکوی سرسبز و "باغ آسمانی" در بام دارای درخت و فضای سبز، تهویه طبیعی و چشم اندازهایی به سراسر شهر هستند. 

 

 

 

 

 

 

 

این برج تاکنون برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه Universal Design Mark GoldPLUS (Design) Award در سال 2018، جایزه نقره در "جایزه معماری منظر سنگاپور" سال 2019، جایزه BCA Universal Design (UD) GoldPLUS Award در سال 2020، جایزه CTBUH – Award of Excellence سال 2021 در بخش بهترین ساختمان های بلند مرتبه (100 تا 199 متر)، جایزه CTBUH – Award of Excellence سال 2021 در بخش سکونتگاه شهری، جایزه BCA GreenMark – GoldPLUS Award در سال 2021 و... شده است. 

 

 

 


منابع:

www.kpf.com

www.tuansing.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.