وبلاگ / طرح های معماری / مرکز هنرهای نمایشی کیلدن، نروژ

مرکز هنرهای نمایشی کیلدن، نروژ

"کیلدِن" اثری از دفتر فنلاندی ALA Architects، یک تالار تئاتر و کنسرت در شهر Kristiansand نروژ می باشد. این مجموعه تمامی موسسات هنرهای نمایشی منطقه سورلاند را به زیر یک سقف گردهم آورده است. "کیلدن" علاوه بر نقش مهمی که در فرهنگ دارد، نقطه عطفی برجسته برای بخش جنوبی نروژ می باشد. نمای چوبی مواج آن که به پرده تئاتر شباهت دارد، به طرز چشمگیری با فضای صنعتی پیرامونش در تضاد است. وجهی که رو به دریا قرار دارد، بسیار چشم نواز است. این نمای بلند و موجی شکل در پشت یک دیوار شیشه ای قرار دارد. قسمت بالایی نما توسط چهار ستون فولادی که هریک 25 متر از دیگری فاصله دارد، در جای خود نگه داشته شده و روی آن با چوب بلوط پوشانده شده است. سیاهی بی نهایت نمای دیگر بنا تاکیدی بر تماشای سرسرای تئاتر می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

شکل انتزاعی عظیم و قابل توجه دیوار که از بلوط محلی ساخته شده، مرز میان واقعیت و خیال است و در عین حال نظر مخاطب را به خود جلب کرده و به تنوع اجراهای هنری اشاره می کند. این دیوار از تخته های محکم تراش خورده با CNC ساخته شده که نه تنها به یک اثر تئاتری مبدل شده، بلکه یک محصول مصنوعی بتنی قابل لمس است که سبب بهبود آکوستیک سرسرای تئاتر نیز می شود. این سالن منحصر به فرد شامل یک تالار کنسرت با ظرفیت 1185 صندلی، یک سالن تئاتر و اپرا با ظرفیت 708 صندلی به علاوه دو سالن کوچک تر می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در کل "کیلدن" در هر چهار سالن خود پذیرای 2300 نفر است. سالن اصلی کنسرت آن 1200 دوستدار فرهنگ را در خود جای می دهد. کیلدن پایگاه اصلی تئاتر شهر، ارکستر سمفونیک Kristiansand و Opera Sør (اپرای جنوب نروژ) است. همچنین این مجموعه مورد استفاده طیف وسیعی از هنرمندان از رقصنده های آماتور گرفته تا افراد سیرک می باشد. کیلدن فضاهایی نیز برای تمرین و کاربری های اداری دارد. 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.ala.fi

www.archello.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.