وبلاگ / طرح های معماری / مرکز نوآوری علم و فناوری شنژن، چین

مرکز نوآوری علم و فناوری شنژن، چین

طرح دفتر معماری Aedas برای "مرکز نوآوری علم و فناوری شنژن" شامل مجموعه ای از دفاتر اداری است که شکل جدیدی از کار، امکانات هتلی لوکس و تجربه ای متفاوت از خرید را ارائه می کند. این پروژه نقطه عطف مهمی در خیابان "سیلیکون ولی" خواهد بود که مناطق کلیدی شهر شنژن در حوزه صنایع با تکنولوژی های پیشرفته را به یکدیگر مرتبط می سازد. در این طرح از "حلقه موبیوس" به عنوان هسته اصلی طراحی نما استفاده شده است. قسمت های بالا و پایین برج با پیچش نمای برج به یکدیگر متصل می شوند. طرح کلی ساختمان به تدریج از پایین به بالا گسترش می یابد. اتصالات منحنی پویا میان برج ها مانند گلبرگ های شکفته هستند و یادآور گل بوگین‌ویلیا (گل کاغذی) شهر شنژن می باشند. 

 

 

 

 

 

 

 

باتوجه به دو شاخه شدن طرح، واحدهای مسکونی و بخش های خدماتی و پشتیبانی در ضلع غربی واقع شده اند در حالی که خرده فروشی، دفاتر اداری و هتل های پنج ستاره در ضلع شرقی قرار گرفته اند. کاربری های متنوع موجود در ضلع شرقی، بین چهار برج توزیع شده اند. طرح صلیبی شکل بنا در حالی که الزامات ارتفاعی ساختمان را برآورده می کند، دید و چشم انداز را نیز به حداکثر می رساند و فضای عمومی کافی را فراهم می کند. به غیر از سکوی دایره ای شکل، این چهار برج به خوبی توسط یک پل هوایی دایره ای بهم متصل شده اند که فضاهای تعاملی از جمله یک رستوران روباز و استخر بی نهایت را در خود جای داده است. برج آپارتمان های دو قلو موجود در ضلع غربی، توسط یک سکو به یکدیگر متصل شده اند. این تریبون (سکو) بر روی عموم باز است و صفحه های نمایشی بزرگی در گوشه خیابان دارد که باعث ایجاد شور و نشاط در خیابان می شود.  

 

 

 

 

 


منابع:

www.architectmagazine.com

www.inf.news

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.