وبلاگ / طرح های معماری / برج Stacked Vase اثری از دفتر معماری زاها حدید، ملبورن

برج Stacked Vase اثری از دفتر معماری زاها حدید، ملبورن

دفتر معماری زاها حدید از طرح خود برای یک برج 185 متری در ملبورن رونمایی کرده است که متشکل از چهار بلوک با نماهای مشبک  و طرحدار سفید می‌باشد. این آسمان‌خراش 54 طبقه‌ای با کاربری مختلط به‌عنوان مجموعه‌ای از «گلدان‌هایی که بر روی هم قرار دارند» طراحی شده که توسط «ستون‌های زیبای منحنی و حجاری شده» پشتیبانی می‌شوند. این طرح از «بهترین نمونه‌های معماری تاریخی» این منطقه الهام گرفته و شمایلی از آن‌ها را مجسم می کند. نمای ویژه این برج که به منظور کاهش 50 درصدی میزان مصرف انرژی نسبت به یک برج معمولی طراحی شده، به کاهش میزان دریافت گرمای خورشیدی و انتشار گازهای گلخانه ای نیز کمک می کند.

 

 

 

 

این برج شامل 196 سوئیت مهمان و 148 آپارتمان است که در بالاترین طبقات آن قرار دارند. هر یک از این گلدان‌ها، اتاق‌ها، سوئیت‌ها، اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی و استانداردهای معروف ماندارین اورینتال را در خود جای داده است. این هتل همچنین دارای اتاق جلسات، سالن باشگاه، اسپا و سالن بدنسازی و استخر سرپوشیده خواهد بود. انتظار می رود این برج در سال 2023 افتتاح شود و توسط گروه هتل های ماندارین اورینتال به بهره‌برداری برسد. 

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.