وبلاگ / طرح های معماری / آسمانخراش‌های Forma؛ بلندترین برج‌های مسکونی طراحی فرانک گری

آسمانخراش‌های Forma؛ بلندترین برج‌های مسکونی طراحی فرانک گری

فرانک گری (آرشیتکت کانادایی) از تصاویر پروژه آسمان‌خراش‌های Forma رونمایی کرده که قرار است در تورنتو، کانادا ساخته شود و دیزاین داخلی آن نیز توسط پائولو فراری طراحی می‌شود. پروژه Forma شامل دو برج است؛ یک برج غربی با ارتفاع 308 متر و یک برج شرقی با ارتفاع 262 متر، که بلندترین برج مسکونی است که تا کنون توسط Gehry طراحی شده است. هر دو برج دارای واحدهای بزرگ و مجلل و همچنین یک محوطه آموزشی برای کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD) خواهند بود.

 

 

 

 

این پروژه دارای دو برج با بلوک های بیرون‌زده است که در دو طرف فضاهای وُید روی هم قرار می گیرند. با وجود حفره ها (وُید) به نظر می‌رسد که هر برج چندین قسمت مجزا دارد. هر برج دارای دو نوع متریال است که در کنار هم قرار گرفته و نمای کلی برج ها را شکل داده‌اند. سطوح شیشه ای صاف و انعکاسی با روکش فولادی ضد زنگ با چین های کنده‌کاری شده جفت می شوند و باعث می شوند نما حالتی مواج به خود بگیرد. 

 

 

 

 

گری هنگام طراحی لابی در برج شرقی از "گروه هفت" جمعی از نقاشان منظره کانادایی الهام گرفت. لابی دارای دیوارهای آهکی با مبلمان اسکاندیناویایی است. سقف با اینستالیشن طراحی شده توسط تیم Gehry تزئین خواهد شد که دارای "نقوش درخشان برگ های افرا" و از جنس فلز است.

 

 

 

 

طرح اولیه برج ها که در سال 2012 اعلام شد، شامل سه برج با فرم های کمی متفاوت بود. پس از اعتراض مردم محلی و مخالفت مقامات شهری، گری طرح را در سال 2014 به دو برج کاهش داد. انتظار می‌رود این پروژه تا سال 2028 تکمیل شود.

 


منابع:

www.dezeen.com

www.architecturaldigest.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.