وبلاگ / دیدنی های ایران / جزیره هرمز، ایران

جزیره هرمز، ایران

جزیره هرمز واقع در خلیج فارس، در جنوب ایران می باشد. این جزیره بیضی شکل با مساحت 42 کیلومتر مربع، در 18 کیلومتری بندر عباس قرار دارد. 
قلعه پرتغالی ها، برج ناقوس، قصر صورت، قصر بی بی گل، ویرانه های دارالعلم قدیم، خانه زعفرانی، برج تیرانداز و...  از اماکن دیدنی جزیره هرمز هستند.
از مهمترین جاذبه های این منطقه وجود کوه ها و خاک های رنگی بوده که به سبب تنوع رنگ های مختلف خاک، هر ساله هنرمندان بسیاری در این جزیره فرش خاکی خلق می کنند و بزرگترین فرش خاکی دنیا نیز در جزیره هرمز با استفاده از همین خاک های رنگی خلق شده است. این جزیره مهمترین زیستگاه ماهی های آب شور و میگو در ایران است.
در مسیر دریایی قشم به جزیره هرمز کوه هایی به رنگ زرد، سفید و قرمز دیده می شود. در بین این کوه ها، کوههای قرمزی وجود دارد که خاک آن قابل خوردن است که تنها خاک خوردنی جهان محسوب می شود و مردم محلی از خاک سرخ آن به عنوان ادویه استفاده می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.karnaval.ir

www.surfiran.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.