وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع مسکونی Habitat Qinghuangdao، اثری از Safdie Architects

مجتمع مسکونی Habitat Qinghuangdao، اثری از Safdie Architects

طراحی فاز اول خلیج رویای طلایی Qinhuangdao، مجموعه ای از واحدها است که در یک الگوی پلکانی چیده شده و یک ساختار متخلخل ایجاد کرده‌اند. این مجموعه متشکل از مجموعه‌ای از ساختمان‌های تخته‌ای 15 طبقه است که به صورت عمودی به هم متصل می‌شوند و در دو ردیف به 30 طبقه می‌رسند. یک گذرگاه اجتماعی در طبقه پانزدهم، بلوک‌های ساختمانی را به هم متصل می‌کند و به ساکنان این امکان را می‌دهد تا از میان محوطه سبز با چشم‌اندازهای شهر و اقیانوس عبور کنند. این "جامعه مسکونی با تراکم بالا" راه حلی اساسی برای اسکان مقرون به صرفه در مراکز شهری امروزی ارائه می دهد که به سرعت در حال متراکم شدن هستند.

 

 

 

 

 

 

این مجموعه 446000 مترمربعی شامل تقریباً 2500 واحد مسکونی، نزدیک به 6000 مترمربع فضای خرده فروشی و ویلاهایی در امتداد ساحل است. بسیاری از واحدها دارای باغ هایی رو به آسمان هستند، در حالی که واحدهای دیگر دارای سولاریوم، پنجره های کناری، یا بالکن هستند. علاوه بر این در بالای عرشه پارکینگ، فضایی سبز همراه با استخر قرار گرفته و طبقه پانزدهم و سی ام مجتمع را زنده می کند. دراین مجتمع با الهام از اصل هبیتات 67 مبنی بر «برای همه یک باغ» مجموعه‌ای از فضاهای سبز خصوصی، تراس‌ها و عرشه‌های پشت بام طراحی شده‌ است.

 

 

 

 

 

مجتمع هبیتات روش جدیدی را برای ایجاد مسکن با کیفیت بالا و مقرون به صرفه با یک سیستم ساختاری مدولار نوآورانه کشف کرد و بدین صورت برای هر یک از واحدها باغ‌های خصوصی، نور روز و مناظر چشمگیر فراهم نمود. طرح دفتر معماری Safdie این رویکرد انسان‌گرایانه را برای پاسخگویی به نیازهای شهرهای قرن بیست و یکم توسعه می‌دهد. فاز دوم این پروژه ستونی از ویلاهای کم‌مرتبه 4 طبقه را اضافه می‌کند که از شرق به غرب در امتداد ساحل با مساحتی در حدود 50 هزار مترمربع در حال اجرا هستند.

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.architonic.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.