وبلاگ / طرح های معماری / "آرک" (کشتی)؛ بازیابی یک کارخانه قدیمی

"آرک" (کشتی)؛ بازیابی یک کارخانه قدیمی

استودیوی معماری چینی MAD از طرح های خود برای پروژه The Ark رونمایی کرده؛ پروژه ای که شامل بازسازی و گسترش یک انبار در یک کارخانه قدیمی سیمان در شانگهای چین است. هدف اصلی دفتر معماری MAD طراحی بر پایه حفظ اصول زیبایی‌شناختی صنعتی انبار قدیمی در سواحل رودخانه چوانیانگ و در تضاد با الحاقات جدید معاصر است. وجه تمایز پروژه آرک یک افزونه فلزی منحنی آینده‌نگر است که در سطح سقف قرار گرفته و به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه یک کشتی شناور باشد (نام پروژه نیز برگرفته از همین کشتی شناور است). پس از تکمیل در سال 2026، امید می رود که آرک به یک "اسکله عمومی چند منظوره" تبدیل شود که ترکیبی از مشاغل خلاق، فرهنگی و تشریفاتی را پذیرا می شود.

 

 

 

 

 

 

یک پلکان فلزی به یاد ماندنی از میان یک دریچه سیال به سمت پشت بام بالا می رود و یک باغ طبقاتی در زیر آن قرار گرفته که فضاهای خلاقانه و فرهنگی را در خود جای داده است. دیوار شیشه ای بلندی به زیبایی دیوار کارخانه قدیمی را از کشتی شناور بالای سر جدا می کند. یک دیوار شیشه ای دیگر نیز به جای نمای غربی انبار اضافه می شود و سایر دیوارها تعمیر و نگهداری می شوند. نور طبیعی از میان شکاف ها عبور می کند، باغ را روشن می کند و از سقف فولادی ضد زنگ منعکس می شود و حس نور و سبزی ایجاد می کند.

 

 

 

 

 

 

برای نمایان شدن منظره کنار رودخانه، طبقه اول ساختمان کارخانه قدیمی باز می شود تا با میدان ساحلی ادغام گردد. در همین حال، یک راهرو مرکزی، میدان پارک را به ساحل رودخانه متصل می کند و یک پل جدید نیز طراحی شده که امکان دسترسی به رودخانه را فراهم می‌کند. پشت بام به عنوان یک فضای عمومی شهری در نظر گرفته شده است که چشم اندازهای وسیعی را از رودخانه چوان یانگ در دوردست ارائه می دهد.

 

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.