وبلاگ / طرح های معماری / هتل اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند، چین

هتل اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند، چین

در دی ماه سال 1397، شرکت InterContinental Hotels Group با برگزاری جشنی، هتل "اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند" (InterContinental Shanghai Wonderland) واقع در شانگهای کشور چین را به طور رسمی افتتاح کردند که اولین هتل زیر زمینی در جهان می باشد.
این هتل که به عنوان طرح برنده در مسابقه طراحی بین المللی سال 2006 انتخاب شد، توسط مارتین جاشمن و استودیوی معماری او JADE + QA طراحی شده است و بیش از یک دهه زمان برده است تا از معدنی متروکه به طرحی هنرمندانه تبدیل شود.
 

 

 

 

 

تنها دو طبقه از هتل 337 اتاق خوابه "اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند" بر روی زمین قرار دارند و 16 طبقه دیگر در دل معدن واقع شده اند. این هتل زیرزمینی دارای امکاناتی چون سالن ماساژ، سالن ورزش اینترکانتیننتال، بار کوئری، 6 سوئیت در زیر آب (این سوئیت ها آکواریوم آب شور اختصاصی دارند)، یک بالکن و یک قاب نمایش دنج در تمامی اتاق ها (که می توانند از طریق آن نمایش شبانه آب ها را تماشا کنند)، رستوران غذاهای دریایی در زیر آب (توسط آکواریوم آب شور احاطه شده است) و رستوران چینی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بام سبز و ویژگی های حرارتی توده های سنگی معدن و دریاچه، اقلیم کوچک منحصر به فردی را به وجود آورده اند که خنک کننده در تابستان و گرما بخش در زمستان است. تمام محوطه به طرز ویژه ای با استفاده از قوانین فنگ شویی طراحی شده است و شکل هتل از بالا تداعی گر  نماد "یین و یانگ" می باشد.

 

 

 

 

ساخت هتل در مهرماه سال 1397 پایان یافت و در آبان سال 1397 درب های هتل بر روی عموم گشوده شد.

 

 


منابع:

www.theweek.co.uk

www.archdaily.com

www.forbes.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.