وبلاگ / طرح های معماری / طرح جامع بیودایورسیتی برای جزایر جنوبی پنانگ، مالزی

طرح جامع بیودایورسیتی برای جزایر جنوبی پنانگ، مالزی

دفتر معماری BIG با همکاری Ramboll و آرشیتکت محلی Hijas به عنوان برنده مسابقه ای بین المللی انتخاب شدند که توسط فرمانداری ایالت پِنانگ به منظور طراحی طرح جامع برای جزایر جنوبی پنانگ در کشور مالزی برگزار شده بود. "طرح جامع بیودایوِرسیتی" به مساحت 1821 هکتار، متشکل از سه جزیره مصنوعی خواهد بود. هر کدام از جزایر به شکل یک برگ شناور نیلوفر آبی طراحی شده و از مناطقی با کاربری های مختلف تشکیل شده است؛ 4.6 کیلومتر سواحل عمومی، 242 هکتار پارک و یک اسکله آبی به طول 25 کیلومتر. "بیودایورسیتی" مقصد گردشگری جهانی پایدار و جدیدی خواهد بود که در آنجا رشد فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی پا برجا بوده و مردم و طبیعت در یکی از متنوع ترین مکان های زیست محیطی کره زمین، در کنار هم زندگی خواهند کرد.   

انتظار می رود در مناطق مختلف این جزایر، بین 15000 تا 18000 نفر سکونت یابند و همگی به منابع آبی محلی، انرژی های تجدید پذیر و مدیریت پسماند متکی باشند. همچنین اتصال مناطق مختلف جزایر توسط یک شبکه حمل و نقل خودگردان مستقر در زمین، هوا و آب صورت خواهد گرفت تا بیودایورسیتی را به یک محیط عاری از ماشین تبدیل کند و دوچرخه سواران و عابران پیاده را در اولویت قرار دهد. 

 

 

 

 

 

 

اولین جزیره در طرح جامع Channels (شَنِلز) نام دارد. این جزیره شامل منطقه Civic Heart (منطقه ای برای دولت و موسسات تحقیقاتی) و Cultural Coast (منطقه ساحلی فرهنگی) است که شبیه به پایتخت ایالت پنانگ یعنی شهر جورج خواهد بود. در قلب این جزیره یک پارک دیجیتالی به مساحت 200 هکتار قرار دارد که به گفته دفتر معماری BIG، افراد محلی و مهمانان را به کشف دنیای تکنولوژی، رباتیک و واقعیت مجازی دعوت می کند.

 

 

 

 

"مانگرُوز" دومین جزیره طرح جامع و جزیره مرکزی بیودایورسیتی می باشد که به مناطق با محوریت تجاری اختصاص خواهد یافت. در مرکز این جزیره منطقه Bamboo Beacon قرار دارد که امکاناتی برای برپایی کنفرانس ها و رویدادهای مهم فراهم می کند. در اینجا، مناطق مختلف در اطراف شبکه ای از تالاب های شهری و جنگل های حرا سازماندهی خواهند شد. 

 

 

 

 

 

آخرین جزیره، "لاگونا" نام دارد که دفتر معماری BIG از آن به عنوان مجمع الجزایر مینیاتوری یاد می کند. لاگونا از هشت جزیره کوچک تر تشکیل شده که در اطراف یک تفرجگاه ساحلی مرکزی سازماندهی شده اند. این جزیره دارای خانه هایی شناور بر روی آب با پایه های چوبی و تراس دار برای ساکنان است و همچنین زمینه لازم برای تولید مثل آبزیان را فراهم خواهد کرد تا به گسترش زیستگاه های دریایی جدید کمک کند. 

 

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.