وبلاگ / طرح های معماری / برج هنکینگ؛ بلندترین برج با هسته مرکزی جدا در جهان

برج هنکینگ؛ بلندترین برج با هسته مرکزی جدا در جهان

دفتر طراحی Morphosis با رویکردی نوآورانه، ساختمان‌های اداری و تجاری سنتی را بازنگری می‌کند و انعطاف پذیری پلان طبقات را از طریق یک طرح "با هسته مرکزی جدا" به حداکثر می رساند. شکل برج در درجه اول با سیستم سازه ای فولادی پیشگام آن مشخص می شود. جابجایی هسته‌ها، بدنه اصلی برج را باز می‌کند و به طور قابل توجهی ردپای ساختاری بنا را به حداقل می‌رساند و در عین حال فضای باز را به حداکثر می‌رساند. پلان باز طبقات امکان دسترسی بهتر به نور روز را فراهم می کنند و محیط کار سالم تری را ایجاد می کنند.

 

 

 

 

 

برج هنکینگ شامل یک برج اداری 65 طبقه و یک سکوی کم ارتفاع با نماهای زاویه دار است که به خرده فروشی اختصاص داده شده است. طراحی برج انعطاف پذیری و سازگاری فضاهای داخلی را در اولویت قرار می دهد تا نیازهای فضایی در حال تحول فضاهای کاری را برآورده کند.

 

 

 

 

 

 

دو هسته ثانویه در بدنه تعبیه شده که علاوه بر تقویت ساختار بنا، آسانسورهای خصوصی برای کاربران VIP و همچنین آسانسورهای باربری و خدمات مکانیکی را دربرمی‌گیرند. مجموعه ای از پل های آسمانی و مهاربندهای مورب غول پیکر، هسته جدا مانده را به برج اصلی کاملا مستحکم می کنند. این برج 360 متری که در سال 2018 با افتتاح تدریجی تا سال 2021 تکمیل شد، در حال حاضر بلندترین ساختمان با هسته جدا شده در جهان است.

 

 

 

 

 


منابع:

www.morphosis.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.