وبلاگ / طرح های معماری / هتل ME دبی، آخرین طراحی زاها حدید

هتل ME دبی، آخرین طراحی زاها حدید

ساختمان ME Dubai یا Opus تنها هتل در جهان است که هم نمای بیرونی و هم فضای داخلی آن توسط مرحوم زاها حدید طراحی شده است. Opus که در منطقه برج خلیفه دبی واقع شده، یک ساختمان تمام آینه است که کاربری‌های مختلفی از جمله یک هتل، دفاتر اداری، آپارتمان‌های خدماتی و چندین رستوران دارد. هتل ME دبی که در مارس 2020 افتتاح شد، دارای 74 اتاق خواب و 19 سوئیت است.

 

 

 

 

 

 

مجتمع اُپوس متشکل از دو برج جدا از هم است که در کنار هم فرمی واحد به شکل مکعب را تشکیل می دهند. سپس در قسمت مرکزی این مکعب یک فضای وُید مرکزی در نظر گرفته شده است که برای قسمت های مرکزی ساختمان، چشم اندازی رو به بیرون فراهم می کند. این دو برج در طبقه همکف از طریق یک آتریوم (دهلیز) چهار طبقه ای همراه با پلی تا ارتفاع 71 متری از سطح زمین به یکدیگر متصل می شوند. عرض این پل سه طبقه ای و نا متقارن، 38 متر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی های داخلی Opus که در جشنواره طراحی لندن 2014 از آن رونمایی شد، شامل بالکن‌های فرم‌دار، تخت های زاویه دار و مجسمه‌ای از توپ‌های شیشه‌ای آویزان در لابی است. لابی برج مستقیماً زیر فضای خالی معروف Opus قرار دارد. سه طبقه از گالری ها با بالکن های بیرون زده در اطراف فضا حلقه می زنند. مبلمان‌های خاص لابی، نیمکت های روی بالکن، تخت‌ها، سینک‌ها و حتی دوش‌ها همگی از طراحی‌های تیم زاها حدید هستند.

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.