وبلاگ / طرح های معماری / کلیسای ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

کلیسای ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

 

ساگرادا فامیلیا یک کلیسای کاتولیک و رومی بزرگ در حال ساخت در شهر اسپانیا می باشد، که توسط معمار کاتالونیایی، آنتونی گائودی طراحی شده است. کانسپ اولیه ساگرادا فامیلیا  برگرفته از معماری گوتیک بود که گائودی با تصحیح و ارتقا آن به سبک جدیدی دست یافت که اصالت آن منجر به ساخت معبدی منحصر به فرد شد. او طرح قابل توجهی را برای کلیسایی متشکل از صحنی مرکزی به همراه ۴ راهرو که صلیبی لاتینی را شکل می‌دهد مطرح کرد که قرار بود 18 برج مرتفع داشته باشد.

 

 

 

 

 

کانسپت ساگرادا فامیلیا بر پایه سنت های کلیساهای گوتیک و بیزانس بود. گائودی قصد داشت عقاید مسیحیان را از طریق معماری و زیبایی های ساختمان شرح دهد و پیام مبلغان مسیحی را منتقل کند.  معماری شخصی گائودی تلفیقی از سازه ها، اشکال و هندسه جدید است که از طبیعت الهام گرفته شده و رنگ و نور در آن نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

اگرچه عمر گائودی پس از ساخت یک برج از این شاهکار هنری پایان یافت. پس از مرگ گائودی در سال ۱۹۲۶، ساخت کلیسا متوقف نشد و بر اساس برنامه ها، مدل های گچیِ گائودی و همچنین توسط دوستان و معماران دیگر که به گائودی برای طراحی و معماری کمک می کردند، ادامه پیدا کرد.

 

 

 

در سال 2005 بخش تولد مسیح، حفره ای که در نمای شرقی ساختمان ساگرادا فامیلیا قرار دارد، در لیست سازمان یونسکو ثبت شده است. 

 

 

 

تا کنون پنج نسل شاهد برافراشته شدن این معبد در بارسلونا بوده اند. در حال حاضر ساخت و ساز آن نیز ادامه دارد و احتمال می رود که در دهه سوم نخست قرن 21 به اتمام برسد.

 

 

 

 


منابع:

www.sagradafamilia.org

www.introducingbarcelona.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.