وبلاگ / طرح و هنر / طراحی فضاهای شهری و چیدمان های هنری "استودیو هووِلر و یوون"

طراحی فضاهای شهری و چیدمان های هنری "استودیو هووِلر و یوون"

استودیو Höweler + Yoon یک استودیو معماریِ طراحی محور و مبتنی بر خلاقیت است. اریک هوولر و جی میژن یوون دو آرشیتکت موسس این استودیو هستند. گروهی اختصاصی از معماران، طراحان و محققین، اعضای تیم این مجموعه را تشکیل می دهند. پروژه های آن ها طیف گسترده ای از ساختمان های فرهنگی و آموزشی، مجتمع های مسکونی و تجاری چند منظوره تا فضاهای عمومی و فضاهای تعاملی شهری و پروژه های تحقیقاتی را دربرمی گیرد. 
پروژه های Höweler + Yoon به دنبال طراحی متناسب با فرهنگ معاصر، چگونگی تاثیر آن بر هنجارهای اجتماعی و رفتاری، چگونگی تولید حس مکانی و خلق آگاهی محیطی می باشد. هر پروژه شامل یک برنامه پژوهشی برای تبدیل به تعاملات فرهنگی بزرگتر، خواص مصالح و مواد، فرآیند های ساخت و یا شرایط محیطی است.  
استودیو Höweler + Yoon برنده جوایز بسیاری شده است از جمله: جایزه American Academy of Arts and Letters در سال 2019، جایزه AIA Religious Art and Architecture در سال 2019، جایزه AIA Small Project Award در سال 2018 برای پروژه “Shadow Play” (بازی سایه ها)، جایزه WAN Award در سال 2016 و... .

 

 

پروژه های شاخص:

 

  • کیوسک DDP، کره جنوبی، 2016

کیوسک DDP که در مجاورت مجتمع Dongdaemun Desin Park (DDP) قرار گرفته، در شهر سئول کره جنوبی واقع شده است. این کیوسک به عنوان بستری برای ارائه اطلاعات و رابط فضایی برای بازدیدکنندگان عمل می کند.

 

 

 


  • یادبود کولی (Collier Memorial)، ایالت متحده آمریکا، 2015

این بنا در محوطه دانشگاه MIT برای یادبود افسر شان کولی واقع شده است. یادبود کولی فرصتی برای به خاطر آوردن "افسر شان کولی"، احترام به زندگی و خدمات او و نمایش ارزش های مشترکی همچون پذیرا بودن و گشودگی هنگام مواجهه با تهدید، وحدت و یگانگی در عین تنوع و همچنین قدرت اجتماع و جامعه می باشد. 

 

 

 


  • بازی سایه ها (Shadow Play)، ایالات متحده آمریکا، 2015

هندسه سایبان به گونه ای طراحی شده است که حداکثر میزان سایه را تولید کند و در عین حال فضای لازم برای عبور جریان هوا و باد را نیز داشته باشد. انرژی تولید شده توسط صفحات فوتوولتائیک در باتری ها ذخیره می شوند و سبب روشنایی سایبان در عصرگاه می گردند.

 

 

 


  • منارهای متقاطع سیگنال (Crisscross Signal Spire)، ایالات متحده آمریکا، 2014

ساختار این منارها متشکل از لوله هایی است که در آرایشی منظم بهم بافته شده اند و همچون یک جدول زمانی عمودی، سیر تحولات بوستون از سه شهر مجزا به شهری با 21 محله را به نمایش می گذارد.

 

 


  • به وقت تاب خوردن (Swing Time)، ایالات متحده آمریکا، 2014 تا کنون 

سویینگ تایم یک زمین بازی تعاملی متشکل از 20 تاب حلقه ای شکل نورانی می باشد. زمانی که از تاب ها استفاده نمی شود، نوری سفید و ملایم ساطع می کنند که محیط را روشن می کند و زمانی که در حرکت هستند میکرو کنترل های موجود، رنگ نور آن ها را از سفید به بنفش تغییر داده و جلوه ای درخشان تر و رنگارنگ تر پدید می آورد.

 

 

 


  • نورهای شناور (Light Drift)، ایالت متحده آمریکا، 2010

گوی های موجود بر سطح زمین مجهز به سنسورهایی هستند که حضور افراد را تشخیص داده و سیگنال هایی را به گوی مربوطه درون آب می فرستد. بدین گونه بازدیدکنندگان نحوه روشنایی و رنگ گوی های موجود در آب را تغییر می دهند. با حضور بازدیدکنندگان مختلف، الگوهای خطی متقاطعی ایجاد می گردد که آن ها را به بازی با یکدیگر ترغیب می کند. 

 

 


  • لُرز های - فای (LoRez HiFi)، ایالات متحده آمریکا، 2006

های - فای شبکه ای از قطب های استیل و ضد زنگ می باشد که با لمس آن ها نتی از موسیقی انتشار می یابد و سبک جدیدی از تجهیزات موسیقی عمومی را به نمایش می گذارد. حرکات عابرین توسط هر قسمت ردیابی شده و نمایشی از نور و صدا خلق می گردد.

 

 


  • سر و صدای سفید، نور سفید (White Noise White Light)، یونان، المپیک 2004  

این اثر هنری، زمینی متشکل از صدا و نور در تعامل با یکدیگر است که به حرکت افرادی که در میان آن ها قدم می زنند، واکنش نشان می دهد. با ورود عابرین به قسمت فیبرهای نوری، حضور و حرکت افراد توسط ساقه ها ردیابی شده و نورهای سفید از LED ها و صداهایی از اسپیکر های زیرین ساطع می گردد.

 

 

 


منابع:

www.howeleryoon.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.