وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / 15 مورد از پدیده های طبیعی عجیب در سراسر جهان

15 مورد از پدیده های طبیعی عجیب در سراسر جهان

 

آبشار زیر دریا - اقیانوس هند

در ساحل یک جزیره کوچک در اقیانوس هند، به نظر می رسد یک آبشار درون خود اقیانوس غوطه ور است. از ساحل جزیره یک شیب ملایم وجود دارد که منجر به یک افت ناگهانی 4000 متری به کف اقیانوس می شود. "آبشار" در واقع یک توهم بصری است که با ریزش رسوبات شن و ماسه از این شیب، به نظر می رسد یک آبشار در حال فروریختن است!

 



غارهای مرمر - مرز میان آرژانتین و شیلی

غارهای مرمر Cuevas de Mármol در شبه جزیره ای از سنگ مرمر جامد در دریاچه ژنرال کارِرا واقع شده است که در مرز آرژانتین و شیلی قرار دارد. در طی بیش از 6200 سال، رسوبات عظیم مرمر توسط آب ساییده شده و غارها، تونل ها و ستون های بزرگی از جنس سنگ مرمر خالص به وجود آورده است. 

 



ساحل شیشه ای - آمریکا

نام "ساحل شیشه ای" برگرفته از تکه شیشه های رنگارنگ و صیقلی است که می توانید در این ساحل پیدا کنید. در گذشته این سایت یک زباله دانی بود، بنابراین بطری های شکسته، پنجره های شیشه ای قدیمی و آینه ها بر اثر برخورد امواج دریا شسته شده و به این شیشه های صیقلی تبدیل شده اند. سال ها زمان لازم است تا با غلت خوردن شیشه ها در گذر زمان، این شیشه های دریایی براق و منحصر به فرد ساخته شوند. 

 



دالول؛ گرم ترین منطقه در کره زمین - اتیوپی

دالول دنیایی ساخته شده از نمک می باشد که جوشان و در حال غلیان است. بالاترین میانگین دمای این منطقه 94 درجه فارنهایت گزارش شده که آن را به یکی از گرم ترین مکان های موجود در کره زمین تبدیل کرده است. در اطراف دالول، چشمه های آب گرم جوشان قرار دارند که مواد معدنی و حباب های گازی سمی را با خود به سطح زمین می آورند. این نیروهای طبیعی در اصل باعث زیبایی این منطقه شده اند و دشت های نمکی آن را به رنگ سبز، زرد و نارنجی رنگامیزی کرده است.

 



پارک ملی سکویا - کالیفرنیا

پارک سکویا مهد بزرگترین درختان دنیا می باشد که این امر جاذبه اصلی پارک است.  میانگین ارتفاع درختان این پارک بین 50 تا 85 متر و قطر تنه آن ها بین 6 تا 8 متر می باشد. پارک سکویا زیستگاه های متنوعی برای گیاهان، حیوانات و سایر موجودات فراهم کرده است و به دلیل نقش مهم آن در حفظ تنوع زیستی، به عنوان "ذخایر زیست کره بین المللی" شناخته می شود.

 



پارک ملی لینسُویز مارِن هِنسیز - برزیل

"لینسُویز مارِن هِنسیز" یک پارک ملی پهناور متشکل از تپه های ماسه ای سفید رنگ و دریاچه هایی به رنگ آبی تیره در میان آن ها می باشد.  از ماه ژانویه تا ژوئن (حدود دی تا خرداد ماه) در این منطقه باران های سیلابی می بارد. حوضچه های ناشی از تجمع آب باران در دره های مابین تپه ها، هزاران تالاب با آب شفاف و کریستالی ایجاد می کنند. در ماه جولای (تیر ماه)، زمانی که تالاب ها به اوج خود رسیده اند، طول برخی از آن ها به 92 متر با عمق 3 متر می رسد.

 



غار فینگال؛ شگفتی طبیعی متقارن - اسکاتلند

غار فینگال یک غار دریایی در اسکاتلند می باشد که به داشتن آکوستیک طبیعی معروف است. این غار تماما از ستون های بازالت با سطح مقطع شش ضلعی در طی جاری شدن گدازه پالئوسن تشکیل شده است. فرآیند خنک شدن سطوح بالایی و پایینی گدازه جامد منجر به انقباض و شکستگی آن می شود. این فرآیند از بلوک هایی با الگوهای چهارضلعی آغاز شده و تا الگوهای شش ضلعی منظم ادامه می یابد.    

 



جنگل درختان کج - لهستان

"جنگل کج" یک بیشه از درختان کاج با شکلی عجیب و غریب در کشور لهستان است. این جنگل با 400 درخت کاج در حدود سال 1930 میلادی در روستای Nowe Czarnowo کاشته شده است. تنه هر یک از این درختان در بیرون از سطح زمین با یک شیب تند به سمت شمال خم می شوند و پس از طی چرخش یک تا سه متری به حالت ایستاده درمی آیند.  

 



دریاچه ناترون - تانزانیا

دریاچه ناترون منبع برخی از خیال انگیز ترین عکس هایی است که تاکنون گرفته شده است. میزان PH آب قلیایی موجود در این دریاچه 10/5 بوده و بسیار سوزاننده می باشد. وجود حجم عظیمی از بی کربنات سدیم (ماده ای که زمانی در مصر برای مومیایی استفاده می شد) به عنوان یک نوع نگهدارنده خارق العاده برای آن دسته از حیواناتی که در آبهای ناترون مرده اند، عمل می کند و آن ها را به مجسمه تبدیل می کند.

 



آبشار زیر زمینی روبی - آمریکا

"آبشار روبی" یک آبشار زیر زمینی به ارتفاع 44 متر است که در دل کوه Lookout در نزدیکی تنسی واقع شده است. غاری آبشار روبی دارای ساختارهای چشمگیری از جمله استلاکتیت، استلاگمیت، ستون و فلوستون می باشد. این آبشار بلندترین و عمیق ترین آبشار زیرزمینی جهان است که برای بازدید عموم در آمریکا باز می باشد.  

 



غار کرم های شب تاب وِیتومو - نیوزلند

داستان "وِیتومو" بیش از 30 میلیون سال پیش، با ایجاد سنگ آهک در کف اقیانوس شروع شد. این کرم های شب تاب بر روی سقف غارها و مناطق جنگلی بِکر زندگی می کنند و در آنجا برای به دام انداختن صیدشان از خود نور آبی رنگ فریبنده ای می تابانند و از رشته تارهای بلند چسبناک خود استفاده می کنند. کرم های شب تاب از این نور برای جذب جفت نیز استفاده می کنند و دریایی حیرت انگیز از چراغ های ستاره ای خلق می کنند.

 



سالار دو ییونی؛ بزرگترین آینه طبیعی جهان - بولیوی

"سالار دو ییونی" با مساحت شگفت انگیز 12.000 کیلومتر مربع، بزرگترین دشت نمک جهان است. هنگامی که در طول فصل بارانی (به طور معمول از دی ماه تا فروردین ماه) آب دریاچه های اطراف سرازیر می شوند، این دشت به یک دریاچه سطحی به عمق 51 سانتی متر تبدیل می شود. سپس این لایه نازک آب، تبدیل به بزرگترین آیینه جهان می گردد که تصویر خیره کننده ای از آسمان را منعکس می کند.

 



تپه مغناطیسی - هند

تپه مغناطیسی که در ارتفاع 4300 متری قرار دارد، یکی از جذاب ترین نقاط کشور هند است. گفته می شود که این تپه کوچک از قانون جاذبه زمین سرپیچی کرده و وسایل نقلیه را به سمت بالا می کشد. این تئوری علمی می گوید که یک نیروی مغناطیسی قوی از تپه ها سرچشمه می گیرد که سبب سرپیچی از قانون جاذبه در این نقطه خاص می شود. در اینجا شما می توانید اتومبیل خود را پارک و خاموش کنید سپس اتومبیل شما خود به خود به آرامی شروع به حرکت می کند!

 



دریای ستاره ها - مالدیو

جزیره ی وادهو به دریای ستاره ها معروف می باشد. منشاء این پدیده یک واکنش شیمیایی طبیعی به نام bioluminescence (شب تابی) است که بر اثر ترکیب میکروارگانیسم های داخل آب با اکسیژن رخ می دهد. دریای ستاره های جزیره وادهو سالانه سبب جذب میلیون ها گردشگر به مالدیو می شود.  

 



تلاقی رودخانه های رون و آروِه - سوئیس

رودخانه سمت چپ رون و رود سمت راست آروه است. تضاد واضحی میان این دو رودخانه وجود دارد؛ یکی آبی و دیگری قهوه ای رنگ است. این دو رود با داشتن چگالی های متفاوت هرگز کاملا در هم حل نمی شوند و بدین ترتیب پدیده طبیعی زیبا و منحصر به فردی را ایجاد می کنند. 

 



منابع:

www.traveltriangle.com

www.swoop-patagonia.com

www.incredibleindia.org

www.travelawaits.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.