وبلاگ / طرح های معماری / فرودگاه بین المللی پکن، چین، طراحی دفتر معماری زاها حدید

فرودگاه بین المللی پکن، چین، طراحی دفتر معماری زاها حدید

فرودگاه بین المللی جدید پکن در کشور چین، میزبان سریع ترین بخش هواپیمایی در حال رشد جهان خواهد بود. این فرودگاه ارتباطات بیشتری را میان پکن و مراکز فرهنگی، اقتصادی و مدنی در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد.
فرودگاه بین المللی پکن که بزرگترین فرودگاه ترمینال مسافربری جهان است، توسط آرشیتکت معروف؛ زاها حدید، طراحی شده است. اولین فاز این فرودگاه در سال 2019 افتتاح می شود که با داشتن چهار باند پرواز قادر به جابه جایی 45 میلیون مسافر در سال است. توسعه و گسترش دومین فاز این پروژه ادامه خواهد یافت و تا سال 2025 ظرفیت جابه جایی آن به 72 میلیون مسافر در سال می رسد.

 

 

 

 

این فرودگاه با داشتن 700.000 مترمربع فضای ترمینال مسافربری و 80.000 مترمربع مرکز حمل و نقل زمینی، به گونه ای طراحی شده است که متمرکز بر نیازهای کاربران و کارآمد باشد و در آینده قابلیت توسعه داشته باشد. به جای راه رفتن در امتداد راهروی طولانی برای جابه جایی بین پروازها، طراحی شعاعی ترمینال این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا با طی مسافت کوتاه تری به مرکز فرودگاه برسند و با عبور از سالن مرکزی به مقصد بعدی بروند.
توسعه این فرودگاه در سال 2040 به طور کامل پایان می یابد و در نهایت ظرفیت جابه جایی تا 100 میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.

 

 

 

 

 


منابع:

www.arch2o.com

www.zaha-hadid.com

www.architectmagazine.com

www.chinadaily.com.cn

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.