وبلاگ / طرح های معماری / افلاک نمای شانگهای، چین

افلاک نمای شانگهای، چین

دفتر معماری Ennead Architects برنده مسابقه بین المللی طراحی برای ساختمان افلاک نمای شانگهای شده است. این پروژه جدید با 38.000 متر مربع مساحت، به موزه علم و تکنولوژی شانگهای (SSTM) واقع در کشور چین هویت تازه ای می بخشد.

 

 

 

معماری این بنا با الهام از اجرام آسمانی طراحی شده است: "پنجره های گرد، گنبد معکوس و کره". پنجره های گرد با دایره ای از نور خورشید که بر روی زمین فضای ورودی و همچنین استخر نقش بسته، گذر زمان را به نمایش می گذارند. گنبد معکوس بالای آتریوم مرکزی است که گالری ها در اطراف آن واقع شده اند و بازدیدکنندگان از میان آن گذر می کنند. کُره شامل صفحه نمایش گنبدی شکل افلاک نما می باشد. با وارد شدن نور مستقیم خورشید از پنجره سقفی یکپارچه اطراف کره، گذر زمان در موزه (که در زیر کره قرار گرفته است)، مشاهده می شود. در ساعت 12 ظهر انقلاب تابستانی، یک حلقه دایره کامل از نور تشکیل می شود.

 

 

 

 این اجرام آسمانی دربرگیرنده فضاهایی چون: گالری های دائمی، نمایشگاه های موقت، تماشاخانه آسمانی دیجیتال، افلاک نمای بصری، سالن نمایش IMAX، مرکز آموزش و تحقیقات، تلسکوپ خورشیدی، اردوگاه رصد جوانان و رصدخانه می باشند.

 

 

 

 

این افلاک نما مدرن و رو به آینده است و در عین حال با گذشته پیوند دارد. افلاک نمای شانگهای بازتابی از پیشینه قوی علمِ اختر شناسی در کشور چین و برنامه های بزرگ آینده کشور چین در زمینه اکتشاف فضا می باشد.

 

 

 

 

این طرح برنده جوایز بسیاری شده است. از جمله:
جایزه Special Mention (در سال 1397) / جایزه Cultural-Unbuilt Cultural (در سال 1397) / جایزه Architizer A+ Awards (سال 1397)

 


منابع:

www.ennead.com

www.archdaily.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.