وبلاگ / پروژه های برنده جایزه / مرکز پزشکی و بهداشت پارس، بندر عباس

مرکز پزشکی و بهداشت پارس، بندر عباس

"مرکز پزشکی و بهداشت پارس" که توسط استودیو معماری موج نو طراحی شده، برنده جایزه WAFX Prize سال 2019 شده است. این مرکز قرار است پذیرای بسیاری از جهانگردان متقاضی خدمات پزشکی باشد که با توجه به امکانات موجود و نیروی کار ماهر، برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می کنند. مرکز پزشکی و بهداشتی پارس، در بندر عباس، در حال ساخت می باشد.

طرح این مرکز با 100,000 مترمربع مساحت، بر پایه تعامل متقابل میان انسان و طبیعت است. این طرح شامل یک سری ساختار های حلقه ای شکل به همراه فضای باز در مرکز آن می باشد. در این طرح با جابه جایی حلقه ها، امکان دستیابی مجموعه به مصرف بهینه انرژی، چشم انداز های وسیع، نور طبیعی و دسترسی مستقیم به فضای سبز فراهم آمد.  

 

 

 

 

سازمان دهی فضایی سایت به گونه ای طرح ریزی شده است که شامل یک بیمارستان 250 تخت خوابی (که به عنوان هسته اصلی مجموعه، در فاز اول ساخته می شود)، هتل، مرکز مقابله با سرطان، مرکز توانبخشی، کلینیک های پوست، اسپا (استخر آب گرم)، آمفی تئاتر و یک مرکز تجاری با رویکرد سلامتی و مراقبتی باشد. دربرداشتن مجموعه ای از کاربری ها، تعداد قابل توجهی از گردشگران را به این مرکز جذب خواهد کرد. 

 

 

 

 

نمای ساختمان برگرفته از حصیر بافی بومی آن منطقه می باشد. این نما با پوسته دو لایه، ایجاد سایه می کند و همچنین تنوع گسترده ای دارد که از یک ساختار اما به شکل های مختلف ساخته شده اند. حفره های عمیق موجود در نما که در سراسر پروژه طراحی شده اند، نور روز را به همه فضاهای داخلی هدایت می کنند. این حفره ها علاوه بر هدایت نور خورشید به داخل ساختمان، سبب ایجاد تهویه طبیعی در این ساختمانِ بزرگ مقیاس می شوند.

 


منابع:

www.newwavearchitecture.com

www.www.worldarchitecturefestival.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.