وبلاگ / طرح های معماری / دپارتمان استور گالریا، کره جنوبی

دپارتمان استور گالریا، کره جنوبی

شرکت معماری OMA طراحی و ساخت "دپارتمان استور گالریا" واقع در شهر Gwanggyo کره جنوبی را به تمام رسانده است. گالریا اولین و بزرگترین دپارتمان استور کره جنوبی می باشد که در دهه 1970 تاسیس شده است و این فروشگاه جدید که در شهر  Gwanggyo قرار گرفته، ششمین شعبه آن می باشد. "شعبه Gwanggyo گالریا" محل تلاقی خرده فروشی و فرهنگ، شهر و طبیعت است و تعریف جدیدی در کنار مکانی برای خرید ارائه می کند. فرم مکعبی شکل ساختمان با سنگ های مثلثی شکل مزین شده است. ترکیب رنگ های بژ، قهوه ای و خاکی به گونه ای طراحی شده اند که ساختمان همچون یک تخته سنگ یا یک مقطع عرضی از زمین به نظر می رسد. 

 

 

 

 

 

نمای این فروشگاه متشکل از موزاییک های سنگی همراه با یک گذرگاه شیشه ای چند وجهی است که به دور ساختمان چرخیده و از نما بیرون زده است. این گذرگاه محصور شیشه ای از طبقه همکف آغاز می شود، دو بار از اطراف ساختمان عبور می کند و دسترسی به همه طبقات و در نهایت به تراس بام را فراهم می کند. این ساختمان همچنین علاوه بر خرده فروشی برنامه های عمومی دیگری را در بر میگیرد؛ از جمله یک فرهنگسرا و یک روف گاردن در طبقات بالایی ساختمان. بنابراین این حلقه (گذرگاه شیشه ای) بایستی مردم را به حرکت از این مسیر پیاده 540 متری تا رسیدن به بام جذب کند و آن ها را به انجام فعالیت هایی غیر از خرده فروشی تشویق نماید. 

 

 

 

 

 

 

 

بازار مواد خوراکی و اغذیه فروشی در طبقه زیرزمین ساختمان قرار گرفته اند و هشت طبقه  خرده فروشی در بالای آن قرار دارند. تمامی طبقات علاوه بر آسانسور و پله، با حلقه شیشه ای بیرونی نیز به یکدیگر متصل شده اند. طبقات بالاتر دارای امکانات تفریحی هستند. در طبقه هشتم بار ها و رستوران ها، در طبقه نهم و دهم سینماهای چند پرده ای و طبقه یازدهم شامل فضایی به عنوان "سالن و آکادمی" می شود.

 

 


منابع:

www.oma.eu

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.