وبلاگ / طرح های معماری / برج "نانجینگ شینجوکو سانینگ پلازا"، چین

برج "نانجینگ شینجوکو سانینگ پلازا"، چین

برج "نانجینگ شینجوکو سانینگ پلازا" اثری از دفتر معماری Aedas، در قلب شهر تاریخی نانجینگ واقع شده که یکی از اولین مناطق تجاری مدرن چین است. این پروژه یک آسمان خراش با ارتفاع 360 متر همراه با یک پایه کرسی پنج طبقه ای می باشد که شامل یک هتل پنج ستاره به مساحت 35000 مترمربع، فضاهای اداری درجه یک به مساحت 125000 مترمربع و فضاهای خرده فروشی مجلل با وسعت 18000 مترمربع است. یک رستوران ویژه نیز بر روی بام تعبیه شده که دارای صفحات شیشه ای است و آب از روی آن ها به روی بام فرو می ریزد. 

 

 

 

 


حجم ساختمان برگرفته از هنر حکاکی مُهر (هنر سنتی چینی) می باشد که اغلب به شکل یک منشور چهارگوش بوده است. این هنر نمادی از روراستی و خلوص در فرهنگ چینی می باشد. حالت عمودی و تقارن در ساختار مکعبی و بلند این برج دیده می شود و یک شیار عمودی از بالا تا پایین هر وجه اجرا می شود تا ساختمان را به چهار حجم مساوی تقسیم کند سپس در ورودی های ساختمان به سایبان های منحنی تبدیل می شود. 

 

 

 


فرم ساختمان همچنین منجر به ایجاد پلان های مربعی برای فضاهای اداری و هتل می گردد که میزان کارایی را بالا برده و در عین حال منعکس کننده فنون معماری چینی می باشد. این ویژگی چهارگانه در سراسر پروژه از جزییات نما گرفته تا طراحی های داخلی برای ایجاد یک ساختمان کلاسیک ممتاز و برازنده ادامه می یابد. 

 

 


برج "نانجینگ شینجوکو سانینگ پلازا" تاکنون برنده جوایز بسیاری نیز شده است از جمله: جایزه Architizer A+Awards 2021، جایزه Asia Pacific Property Awards 2020، جایزه International Property Awards 2020، جایزه Architecture MasterPrize 2020 و... .

 

 


منابع:

www.aedas.com

www.architizer.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.