وبلاگ / طرح های معماری / کره MSG لاس وگاس

کره MSG لاس وگاس

ساختمان کروی MSG Sphere یکی از شگفتی های دنیای فناوری است که در لاس وگاس ساخته می شود. این کُره با ارتفاع 112 متر و پهنای 157 متر، بزرگترین ساختار کروی شکل در جهان خواهد بود. این ساختمان دارای صفحه نمایش با وضوح 19000 در 13500 پیکسل خواهد بود که بالاترین کیفیت و وضوح تصویر در جهان را خواهد داشت. گنبد کره به تنهایی 13000 تن وزن دارد و مساحت آن نیز 20400 مترمربع می باشد. طرح این سالن پرفورمنس 1.8 میلیارد دلاری که توسط Populous طراحی شده، برای اولین بار در اوایل سال 2018 رونمایی شد و در اواخر همان سال نیز ساخت آن آغاز گردید. قرار است این بنا در سال 2023 افتتاح گردد و می تواند تا 20 هزار مهمان را در خود جای دهد. 

 

 

 

 

 

گروه ساختمانی شروع به ساخت سازه فولادی 223 متری کرده اند که طرح کلی صفحه نمایش LED داخلی این مجتمع تفریحی را شکل می دهد و نگهدارنده سیستم صوتی Holoplot خواهد بود. این کار تا سال 2022 ادامه خواهد داشت و پس از تکمیل، این صفحه نمایش 15000 مترمربعی بزرگتر از سه زمین فوتبال خواهد بود و برای تماشاگران یک تجربه بصری همه جانبه با وضوح تصویر 100 برابر تلویزیون های مدرن با کیفیت بالا ایجاد می کند. همچنین سیستم صوتی مجموعه با 170000 اسپیکر، می تواند اصوات را به موقعیت های خاص مهمانان در جام این کره منتقل کند.  

 

 

 

 

 

در داخل، به عنوان بخشی از  تکنولوژی تجربه همه جانبه از یک سیستم مادون صوت هَپتیک (سیستمی که به کمک آن لمس اشیا مجازی کاملا واقعی و ملموس است) استفاده خواهد شد که با به کارگیری ارتعاشات عمیق باعث می شود مهمانان کاملا فضای کنسرت و رویداد را "احساس" کنند. شاید بتوان گفت مشخصه این بنا، صفحه LED بیرونی 54000 مترمربعی آن باشد. این صفحه نمایش  کامل قابل برنامه ریزی است و از آن به عنوان ویترینی برای نمایش هنرمندان و رویدادهای MSG Sphere استفاده می شود. قسمت بیرونی کُره در حدود 56000 مترمربع نورپردازی با قابلیت برنامه ریزی خواهد داشت. 

 

 

 

 


منابع:

www.theconstructionbroadsheet.com

www.casino.org

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.