وبلاگ / طرح های معماری / پروپوزال دفتر معماری زاها حدید برای نمایشگاه اکسپو ODESA 2030، اوکراین

پروپوزال دفتر معماری زاها حدید برای نمایشگاه اکسپو ODESA 2030، اوکراین

دفتر معماری زاها حدید با  ارائه پروپوزال پیشنهادی Odesa Expo 2030 به مقامات اوکراین پیوست. اگرچه اوکراین در حال حاضر درگیر جنگ است، پروژه های متعددی ارائه می شوند و امیدوارند از این طریق بتوانند مسیر بازسازی و نوسازی مناطق ویران شده از جنگ را هموار کنند. این طرح جامع با در نظر گرفتن مسئله حفظ میراث و معماری پایدار طراحی شده است. پس از اکسپو می توان سازه ها را به طور کامل حذف کرد تا کل سایت به طبیعت بازگردانده شود. همچنین در ساخت و ساز اکسپو از مواد بازیافتیِ سازه های آسیب دیده و تخریب شده در جنوب اوکراین استفاده می شود تا میزان مصرف بتن در پروژه به حداقل برسد. روش‌هایی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مانند پانل‌های فتوولتائیک و توربین‌های بادی، در طراحی غرفه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

نمایشگاه به کشورهای شرکت‌کننده این فرصت را می دهد که غرفه‌های خود را با استفاده از یک کیت ساختمانی و یک سیستم مدولار انعطاف پذیر جمع کنند. به هر یک از کشورها گزینه‌های مختلفی ارائه می‌شود که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به شیوه فرهنگی منحصر به فردشان و به‌طور جداگانه به نمایش موضوع کلی EXPO 2030 بپردازند. با استفاده از یک ابزار پیکربندی دیجیتال، کشورهای شرکت کننده قادر خواهند بود اجزایی را برای ساخت غرفه خود انتخاب و به هم متصل کنند و طراحی نما را سفارشی کنند.

 

 

 

 

این سیستم انعطاف پذیر به کاهش هزینه و زمان ساخت و ساز کمک می کند و در عین حال ردپای کربن را نیز به حداقل می رساند؛ چالشی که بسیاری از نمایشگاه های قبلی با آن مواجه بودند. پس از بسته شدن اکسپو 2030، شرکت کنندگان می‌توانند انتخاب کنند که اتاقک‌هایشان را به کشور خود منتقل کنند یا اینکه آنها را اهدا کنند تا در سرتاسر اوکراین دوباره جمع شوند و به عنوان مهدکودک، مدرسه، کلینیک های پزشکی یا فضای کاری برای صنایع خلاق و دیجیتال استفاده شوند.

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.archdaily.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.