وبلاگ / طرح های معماری / دفتر مرکزی پکن شرکت Tencent، چین

دفتر مرکزی پکن شرکت Tencent، چین

دفتر مرکزی جدید Tencent در پکن هزاران کارمند را در خود جای خواهد داد! به جای طراحی برجی سر به فلک کشیده برای میزبانی از خیل عظیم نیروی کار دیجیتال، دفتر معماری OMA یک حجم شناور مربعی شکل تنها با 7 طبقه ارتفاع طراحی کرد. این بنا با پلانی فوق‌العاده بزرگ در ابعاد 180×180 متر در امتداد افق گسترش می یابد. مجموعه Tencent Headquarters همچون شهری در دل یک ساختمان واحد است - محوطه بنا این امکان را دارد تا دستکاری های منحصر به فردی در آن اعمال شود که در دفاتر سنتی معمولی مقدور نیست.

 

 

 

 

 

 

حجم ساختمان به 9 بخش تقسیم شده است که هر کدام هسته مخصوص به خود را دارند که می توانند به طور مستقل عمل کنند. شبکه‌ای از «خیابان‌های» متقاطع، همه هسته‌ها را به هم متصل می‌کند و در عین حال سلسله مراتب و خوانایی را به ارمغان می‌آورد. پلان هر طبقه به مناطق فرعی تقسیم می شود که دارای برنامه‌های متنوعی برای کار، آموزش، بازی و انواع فضاها برای این اهداف مختلف است. ارتباطات بصری بین مناطق باعث ایجاد آگاهی از فعالیت‌هایی می‌شود که در سرتاسر محوطه بنا انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

در مرکز پردیس، منشورهای مثلثی حفاری شده اند و حیاط هایی ایجاد می کنند که تنوع و گوناگونی، نور روز، تهویه و طبیعت را به داخل می آورند. برای متعادل کردن حجم مربع، گوشه هایی از ساختمان بریده شده که به عنوان ورودی‌های ساختمان عمل می‌کنند و همچنین طبقه بالا عقب نشینی می کند و یک منظره پانورامای وسیع در فضای باز ایجاد می کند.

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.oma.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.