وبلاگ / طرح های معماری / مرکز ورزش‌های الکترونیکی هانگژو، چین

مرکز ورزش‌های الکترونیکی هانگژو، چین

"مرکز ورزش های الکترونیکی هانگژو" که توسط دفتر معماری CSADI طراحی شده، در پارک زیست محیطی Beijingyuan در دامنه جنوبی کوه Gaoting واقع شده است. پس از تایید E-sports (ورزش‌های الکترونیکی) به عنوان رویداد رسمی مسابقات آسیایی 2022، این اولین استادیوم استاندارد برای برگزاری این سبک از مسابقات در هانگژو بود. مرکز هانگژو یک مجموعه عمومی است که محیط ورزشی و پارک زیست محیطی را درهم ادغام می کند. پالازاها و حیاط های فرورفته در اطراف ساختمان، نور خورشید و هوا را به فضاهای زیرزمینی می آورند و مکانی دلپذیر برای نمایش در فضای باز و برای برقراری ارتباط و استراحت مردم فراهم می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

دفتر معماری CSADI در طراحی این بنا بر مسیر حرکتی "گرداب بین ستاره ای" ناشی از گرانش بین اجرام آسمانی در کهکشان تمرکز می کند و این مفهوم را به وضوح در طراحی ظاهر و چشم انداز اطراف مرکز ورزش های الکترونیکی به نمایش می گذارد. این ساختمان نقره ای پویا و صاف همانند یک کشتی جنگی ستاره ای است که در زمان و مکان سفر می کند، خیال و واقعیت را به هم متصل می کند و معماری و محیط را یکپارچه می کند.

 

 

 

 

 

 

طرح بدنه اصلی ساختمان حول استراتژی نهفتگی و غرق شدن در دل زمین صورت گرفته تا بیشتر فضای کاربردی را در زیر زمین قرار دهد و حجم ساختمان روی زمین به حداقل برسد. در عین حال، باتوجه به اینکه تمامی محیط پیرامون عاری از خودرو است و افراد و وسایل نقلیه از زیرزمین به صورت سه بعدی وارد سالن می شوند، عملاً قید و بندهای شرایط پیچیده ترافیکی در اطراف محل برگزاری مسابقه را درهم می‌شکند.

 

 

 

 

 

 

سالن تماشاگران پیرامون سالن مرکزی دایره‌ای مسابقه قرار گرفته و طبقات مختلف را به یک فضای عظیم متصل می‌کند تا فرم ساختاری کاملاً با فضای معماری درهم تنیده باشند. نورگیرهای بزرگ و کوچک روی سقف، به شکل ستاره هایی که در مرکز سحابی می چرخند، نور طبیعی را به داخل سالن تماشاگران وارد می کنند. نورگیر شیشه ای الکتروکرومیک روی سقف به طور خودکار میزان تابش گرمایی وارد شده به ساختمان را با دریافت دمای بیرون تنظیم می کند و محیط داخلی راحتی را برای تماشاگران فراهم می کند.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.