وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فرهنگی MÉCA، فرانسه

مرکز فرهنگی MÉCA، فرانسه

مرکز فرهنگی جدید MÉCA با مساحت 18000 متر مربع، محلی برای گرامیداشت هنر، فیلم و نمایش‌های معاصر فراهم می کند. مجتمع MÉCA سه آژانس هنری منطقه ای (FRAC برای هنر معاصر، ALCA برای سینما، ادبیات، و هنرهای سمعی و بصری، و OARA برای هنرهای نمایشی) را در یک حلقه گرد هم می آورد. بازدیدکنندگان با پیمودن مجموعه ای از پله‌ها و رمپ ها مستقیماً وارد فضای عمومی 1100 متر مربعی در مرکز MÉCA می‌شوند. مجسمه برنزی موجود در این بخش، نیمه سر هرمس (اثر بنویت مایر هنرمند فرانسوی) را به تصویر می کشد تا به نوعی بازدیدکنندگان را به تفکر در فرهنگ معاصر منطقه دعوت کند.

 

 

 

 

 

 

 

نمای MÉCA تقریباً به طور کامل از 4800 پانل بتنی پیش ساخته تشکیل شده که با پنجره هایی به اندازه های مختلف در هم آمیخته شده است و بدین گونه میزان نور ورودی به داخل را کنترل کرده و حس شفافیت ایجاد می کند. دال های بتنی که تا 1.6 تن وزن دارند، سندبلاست می شوند تا کیفیت خام آن آشکار شود و سطح با ماسه سنگ محلی بوردو بافت بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از ورود به MÉCA از طبقه همکف، بازدیدکنندگان به لابی می‌رسند؛ که آنجا می‌توانند در گودال مارپیچ استراحت کنند یا در رستوران Le CREM غذا بخورند (صندلی‌های چوب پنبه‌ای و مبلمان قرمز رنگ رستوران توسط BIG به دلیل شهرت شراب این شهر بدین شکل طراحی شده اند!). در همان طبقه همکف، کسانی که بلیت دارند می توانند از اجراهای تئاتر 250 نفری OARA لذت ببرند. در طبقه بالا، تماشاگران می‌توانند نمایش‌ها را در سینمای 80 نفره ALCA با طراحی قرمز تماشا کنند یا از دو دفترِ تولید و پیش تولید دیدن کنند. FRAC در طبقات بالایی کاربری‌های گوناگونی از فضاهای نمایشگاهی به ارتفاع 7 متر، استودیوهای تولیدی برای هنرمندان، فضاهای ذخیره‌سازی، سالنی با ظرفیت 90 صندلی و کافه را بر می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.