وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فناوری و تکنولوژی کامکست، آمریکا

مرکز فناوری و تکنولوژی کامکست، آمریکا

"مرکز تکنولوژی و فناوری کامکست" در مجاورت برج کامکست قرار گرفته است و با 341 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان فیلادلفیا می باشد. این بنا که توسط نورمن فاستر (و همکاران) طراحی شده، از سه حجم شیشه ای تشکیل شده است که به صورت پلکانی در کنار هم قرار گرفته اند. آسانسورهای شیشه ای نیز در دو طرف محور شیشه ای مرکزی واقع شده اند. 

 

 

 

 

در داخل این برج های بلند مرتبه، کاربری های مختلفی تعریف شده است از جمله فضاهای کاری باز و پرنور، استودیو هایی برای تلویزیون NBC10 و Telemundo62 و همچنین فروشگاه ها، کافه ها و رستوران هایی که برای عموم مردم در دسترس هستند، فضایی برای نمایش آثار هنری مختص سایت و هتل لوکس "فورسیزِنز فیلادلفیا" که دوازده طبقه فوقانی ساختمان را دربر گرفته است. بخش پذیرش این هتل (در طبقه 60 ساختمان) با سنگ کاری های متنوعی طراحی و دکور شده است که تصویر آن در سقف آیینه ای منعکس می گردد.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در طبقه همکف یک "فضای شهری" متفاوت تعریف شده است؛ فضایی که با ادغام لابی، پلازا (میدان تفریحی و فرهنگی)، فروشگاه های خرده فروشی و فضاهای اجتماعی، محل کاملا جدیدی برای شهر خلق کرده است. در طبقه زیرین ساختمان، سازنده یک گذرگاه زیرزمینی به شکل تونل ساخته است که ارتباط دهنده مرکز کامکست فعلی با ساختمان جدید و سیستم مترو شهر می باشد. در این طبقه فروشگاه های بیشتر، جایگاه هنرهای خیابانی و عمومی و فضاهای نشیمن تعبیه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

پله های برقی به لابی فوقانی منتهی می شوند. در این فضا، کافه بار Vernick و The Universal Sphere قرار گرفته اند (ساختاری گنبدی شکل با طرح های هندسی در سطح بیرونی آن که تجربه ای سینمایی را برای افراد فراهم می کند و توسط استیون اسپیلبرگ ایجاد شده است.) 

 

 

 

 

 

نمای ساختمان با داشتن آسانسورهای شیشه ای پانوراما، پویا و زنده است و همچنین مجموعه ای از سیزده باغ آسمانی سه طبقه ای در نمای شرقی بنا طراحی شده است تا به واسطه آن فضای سبز را به دل ساختمان بکشاند.

 

 

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.