وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / پارک ملی آتشفشان های هاوایی، واقع در جزیره هاوایی

پارک ملی آتشفشان های هاوایی، واقع در جزیره هاوایی

"پارک ملی آتشفشان های هاوایی" (هاوایی وُلکانوز نشنال پارک) که در جزیره هاوایی واقع شده، پارک ملی کشور آمریکا می باشد و اول آگوست سال 1916 افتتاح شده است. این پارک طیف محیطی متنوعی از سطح دریا تا قله Mauna Loa (ماوُنالُوا؛ عظیم ترین آتشفشان فعال زمین) در ارتفاع 4169 متری را دربرمی گیرد. شرایط آب و هواییِ منطقه از جنگل های بارانی گرمسیری پرآب تا کویر خشک و بی آب و علف Kau متغیر است. 

 

 

 

 

 

این پارک دارای دو آتشفشان فعال است؛ کیلاویا (Kīlauea) و ماوُنالُوا (Mauna Loa). کیلاویا، شناخته شده ترین آتشفشان هاوایی، همان آتشفشانی است که اغلب می توان شاهد جاری شدن گدازه های آن به درون اقیانوس بود. این آتشفشان یکی از فعال ترین آتشفشان های جهان است که هرساله میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند. این موضوع سبب شده است تا پر¬بازدید¬ترین جاذبه گردشگری در هاوایی و پر¬بازدید¬ترین آتشفشان در جهان شود. کیلاویا اغلب به عنوان "تنها آتشفشان پیش رَونده دنیا" نامیده می شود. در هر بار فوران، این آتشفشان نیرومند روزانه حجمی بین 497000 – 192000 مترمکعب گدازه تولید می کند. ماوُنالُوا بزرگترین آتشفشان جهان از نظر حجم و مساحت تحت پوشش می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

این آتشفشان در دهه 1840 میلادی ( دهه 1210 شمسی) تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد و تاجران محلی یک سری هتل در حاشیه آن راه اندازی کردند. "وُلکانو هاوس" تنها هتل یا رستورانی است که در میان محدوده ی پارک ملی واقع شده است. در سال 1980 میلادی (1359 شمسی) تنوع طبیعی فوق العاده پارک به عنوان "میراث جهانی زیست کره" توسط یونسکو به رسمیت شناخته شد و در سال 1987 میلادی (1366 شمسی) به عنوان "میراث جهانی یونسکو" مورد تقدیر قرار گرفت. 

 

 


منابع:

www.lovebigisland.com

www.en.wikipedia.org

www.gohawaii.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.