وبلاگ / پروژه های برنده جایزه / برندگان منتخب مسابقه WA Award 2020

برندگان منتخب مسابقه WA Award 2020

از سال 2006 تاکنون و برای بیش از 30 دوره، "انجمن معماری جهانی" (World Architecture Community) مسابقه معتبر و تحسین شده انجمن معماری جهانی (WA Awards) را برگزار کرده است. جایزه WA Awards به معرفی و شناسایی پروژه های برجسته ای می پردازد که پتانسیل آن را دارند که الهام بخش پرسش های مهیج درباره گفتمان معمارانه معاصر باشند. باتوجه به ماهیت بین المللی "انجمن معماری جهانی"، شرکت کنندگان از سراسر جهان و به ویژه از مناطقی که کمتر تحت پوشش رسانه های عمومی یا تخصصی قرار می گیرند، فرصتی برای به اشتراک گذاری و تبلیغ پروژه هایشان به دست می آورند که در غیر این صورت ناشناخته باقی می ماندند. 

جایزه WA Awards برای پروژه های معماری و طراحی داخلی می باشد. این مسابقه بهترین پروژه ها و ساختمان ها را در سه بخشِ طراحی شده، اجرا شده و دانشجویی در حوزه های معماری و طراحی داخلی به رسمیت می شناسد.

 

برندگان منتخب:

 

پالازو ایتالیا، ایتالیا

پالازو ایتالیا که توسط دفتر Nemesi & Partners طراحی شده، نتیجه یک مسابقه بین المللی برای طراحی قلب نمادین غرفه ایتالیا در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان است. در ساخت تمامی سطوح خارجی پالازو ایتالیا از تکنولوژی بتن i.active BIODYNAMIC  همراه با TX Active استفاده شده که توسط شرکت Italcementi به ثبت رسیده است. نمای ساختمان متشکل از بیش از 700 پانل می باشد که هرکدام با دیگری تفاوت دارد. این ساختمان دارای فضاهای نمایشگاهی، دفاتر اداری، نهادها و فضاهای برگزاری رویداد می باشد.

 

 



خانه C، مکزیک

"خانه C" که توسط Abraham Cherem طراحی شده، با داشتن یک سیستم ساخت و سازِ نوآورانه و موثر، پاسخی به مزارع مسکونی مکزیکی در زمان معاصر است. این خانه بزرگ متشکل از 12 حجم است که در اطراف دو حیاط بزرگ سازماندهی شده اند. داشتن فضای باز میان ایوان ها به مساحت های 930 مترمربع و 630 مترمربع، تراس ها، استخر و باغ ها و دو دالان داخلی که تمامی احجام خارجی را بهم پیوند می دهند، فضای خانه را به دو قسمت عمومی و خصوصی تقسیم کرده است. 

 

 



موزه Xingan Lingqu Canal، چین

موزه Xingan Lingqu Canal که توسط Sitong Jin طراحی شده، در Xingan (زینگان) واقع شده است که محل قرارگیری کاریز Lingqu (قدیمی ترین کاریز جهان) نیز می باشد. برای موضوع طراحی، شهرستان زینگان همراه با دو فرهنگ منطقه ای و منحصر به فرد Lingnan و Han در هم می آمیزند که خود نمایانگر اهمیت تاریخی کاریز Lingnan می باشد. طراح پروژه با استفاده حداکثری از زمین کوهستانی مارپیچی، با ظرافت و زیبایی مناظر کوهستانی را با چشم اندازهای کاریز Lingqu ترکیب می کند. 

 

 



خانه گلزار، ایران

ایده اصلی خانه گلزار که توسط مرجان فرضیان طراحی شده، در جریان بازدید اولیه از ساختمان قدیمی پروژه شکل گرفت. فاکتور اول، شکل گیری ایوان به عنوان یکی از ویژگی های بارز طراحی در معماری ایرانی می باشد که به ویژه امروزه معنا و کاربرد اصلی خود را علنا در ساختمان های موجود از دست داده است. فاکتور دوم، تفکر معمارانه پویا و طراحی پانل هایی با قابلیت جابه¬جایی است که پاسخ مناسبی برای حل مسائلی همچون حریم خصوصی، نور و آلودگی صوتی برای ایوان ها می باشد که در واقع الویت های اصلی هستند. 

 

 



باغ های معلق، هند

این پروژه که توسط شرکت Niraj Doshi Design Consultancy طراحی شده بر مبنای پلانی به شکل H است که در آن تمامی فضاها سه دیوار خارجی دارند بنابراین ارتباط خوبی میان فضای داخل و خارج برقرار می گردد. استفاده از آینه ها و شیشه های بازتابنده نور، وهمی بصری به بنا می دهد که چشم انداز فضاهای محوطه را به حداکثر می رساند بنابراین بر احساسِ بودن در دامان طبیعت تاکید می کند. استفاده مناسب از عناصر طبیعی در ساخت آن از قبیل پهنه های آبی، پل ها، دیوارهای سنگی و فضاهای محوطه سازی شده در تمامی سطوح، سبب می گردد تا به خوبی با محیط اطراف خود ادغام گردد. 

 

 



مجموعه MESA Koza 66، ترکیه

ساختمان MESA Koza 66، که توسط Ali Osman Öztürk طراحی شده، در مجموع 30000 مترمربع فضای مسکونی عرضه می کند. این مجموعه مسکونی قصد دارد با ادغام نوآوری در تکنولوژی ساختمان، زندگی آرام و راحتی را به ساکنین خود ارائه دهد. مرکز تفریحی یک طبقه ای آن شامل امکانات جمعی از قبیل یک استخر سرپوشیده و سالن ورزشی است که برای استفاده ساکنین باز هستند. 

 

 



مجموعه Basecamp Lyngby، دانمارک

این مجموعه که توسط دفتر Lars Gitz Architects طراحی شده، یک ساختار فوق¬العاده با تعامل اجتماعی دارد و به عنوان یک انجمن زندگی مشترک پایدار برای 900 دانشجو، دکتر و سالمندان عمل خواهد کرد. ساختار ارگانیک آن برگرفته از محیط سبز پیرامون و تمایلی برای نزدیک تر کردن مردم به طبیعت و تشویق آن ها برای تعامل با آن و با یکدیگر می باشد. این ساختمان به دلیل داشتن سقف سبز، پانل های خورشیدی و باغ هایی برای کاشت مواد غذایی، گواهینامه طلای DGNB System Denmark  را دریافت کرده است.

 

 



برج های دوقلوی Bac Ninh، ویتنام

این ساختمان 188 متری، که توسط دفتر Van Aelst I Nguyen and Partners طراحی شده، دارای آپارتمان های مرتفع با چشم اندازهای پانوراما، یک هتل پنج ستاره، میدان تفریحی برای افراد پیاده همراه با رستوران ها و فروشگاه هایی است که علاوه بر جامعه محلی، به ساکنین جدید در برج نیز خدمات ارائه خواهند داد. یکی از ویژگی های اصلی این طراحی، یک پل معلق در آسمان در ارتفاع 138 متری از سطح زمین است که سکویی با چشم انداز شگفت انگیز برای بازدیدکنندگان این منطقه فراهم می کند. همچنین در این ارتفاع امکاناتی از جمله استخر، سالن ورزشی و رستوران برای هتل قرار دارند. 

 

 



سرای بوستان یزد، ایران

وجود حیاط های داخلی و طبقه بندی حیاط ها، پوشاندن فضاهای نیمه باز با هدف ایجاد سایه، ترکیب پوشش گیاهی و آب (عبور هوای گرم بر روی آب و هدایت آن به فضاها باعث ایجاد تهویه طبیعی می گردد) و تراس های مختلف در ساختمان، ما را به هدف غایی خود یعنی کنترل اشعه خورشید و سایه و ساخت آب و هوای موضعی مناسب برای آسایش انسان، در یک آب و هوای خشک و گرم، نزدیک تر می کند. بوستان سرای یزد توسط مرجان فرضیان طراحی شده است. 

 

 



موزه جنگ، هند

موضوع در هم آمیختن گذشته و حال برای ساخت آینده، در طراحی موزه جنگ توسط Studio Symbiosis حل شده است. عناصر معماری سنتی هندی از قبیل " veranda" (فضای نیمه پوشیده در فضای باز) و "حیاط" با شکل های هندسی شش گوشه (عنصر تعیین کننده در طرح جامع Lutyens Delhi) ادغام شده اند تا فضاهای معاصر را ایجاد نمایند. عناصر حیاط های تنفسی سبز، پانل های فوتووُلتائیک، تهویه طبیعی و استفاده فراوان از نور طبیعی و یک باغ زمستانی به منظور دستیابی به یک ساختمان با اتلاف انرژی صفر در کنار هم قرار گرفته اند.

 

 



منابع:

www.worldarchitecture.org

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.